08 February 2016

Bornozları Banyoya Değil Başka Odaya Asın


Başlığı böyle yazınca çok ciddi bir sorunmuş gibi oldu ama başka başlık bulamadım :p 

Bornoz ve banyo havlularının banyoda asılı kalması beni rahatsız ediyor. Tabi kastettiğim banyo sırasında asılması değil, banyo yapılmayan zamanlarda da sürekli bulunması.

Özellikle kapı askıları çıktıktan sonra, banyo kapılarının arkasına asmak çok yaygınlaştı. Oldukça da pratik oluyor. Fakat havluların böyle açıkta banyoda bırakılması pek hijyenik değil. Buna açık raf sistemine dizilmiş yüz havluları da dahil. Nedenlerine gelecek olursam;

- Banyolar ne yazık ki sadece banyo değil, aynı zamanda tuvalet. Dolayısıyla her tuvalet kullanımında oluşan kokuların ve her banyo yapımında oluşan buharın diğer bekleyen tüm havlulara sinmesi demek oluyor bu. Banyo ne kadar temiz, hatta oda kokularıyla ne kadar güzel kokuyor olursa olsun, bu gerçeği değiştirmiyor. Çok titiz biri değilim ama bu hoşuma gitmeyen bir durum benim için.

- Banyolar genelde daha dar ve ufak mekanlar oluyor. Dolayısıyla kapı arkasına asılmış havlular mekanı daraltıyor, karışık ve boğucu görünmesine sebep oluyor.

Tavsiyem;
- açık raflara havlu koymayın, sadece günlük kullanım için bırakılanlar yeterli. Onlar da sık sık değişmeli. Eğer banyonuzda kapaklı dolaplar varsa oraya koyabilirsiniz tabi.

- banyo havlu ve bornozlarını başka bir odanın kapısına asabilirsiniz. Ben yatak odasının kapısına asıyorum, genelde kapımız açık durduğu için, havlular kapı ile duvar arasında kalıyor, görüntü kirliliği de olmuyor. Banyodan sonra yatak odasında giyindiğim için çıkardığımda havluları hemen yine oraya asıyorum. Ve tabi daha kuru bir oda olduğu için kuruması daha hızlı oluyor. Siz de yatak odası, olmuyorsa uygun başka bir odanın kapısını, veya kuytu bir köşenin duvarını bu amaç için kullanabilirsiniz.


4 comments:

  1. Üstelik kaloriferli evlerde nemli havlular doğal bir nemlendirme de sağladığı için uyku esnasında rahatlatıcı etki yapıyorlar. Ben de bornozların yatak odasında askıda tutulması taraftarıyım.

    ReplyDelete
  2. yazınız özenle hazırlanmış çok ayrıntılı.

    ReplyDelete