23 August 2011

Yer Silme

Yer silmek için olası tüm seçenekleri denemiş biri olarak deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

Eski ev hanımları için, resimdeki gibi dizlerin üzerine çökmeden, elinle silmeden yapılan temizlik temizlik değildir. Çünkü elinle silerken dip köşe ne varsa silinir, en kuytu yerler parmakla deşilir, ovulur vs. Ancak elbette en yorucu ve zahmetli yer silme işlemi budur. Bu seçeneği tercih edenler, genelde elektrik süpürgesi kullanmayı sevmezler. Ufak tefek çöpleri yer bezi ile silerken toplayıp silkelerler.  Ancak özellikle saç, tüy gibi şeyler beze yapışır, çıkması işkencedir. Ben de hiç sevmem bu yöntemi ama bazen mecbur kalıyorum.

El ile yer silmenin tek avantajı gerçekten iyi temizlenmesi ve fazla ıslak kalmaması.  Özellikle parkeli döşemelerin çok ıslak olmaması gerekiyor. Islak silinirse su lekesi izi kaldığı gibi, parkeler suyu çeker, ömrü kısalır.


Yıllar önce el ile yer silmeye alternatif püsküllü viledalar çıktı. Ne büyük bir yenilikti sopa ile silmek. Gerçi ondan önce bazı ev hanımlarımız uzun saplı badana fırçasına bezi dolayarak, ya da elektrik süpürgesine bezi dolayarak yer silme eylemleri gerçekleştiriyorlardı. Neyse püsküllü viledalar ile silmek kolaydı, pratikti ama gel gör ki ufak tefek parçaları toplamıyordu, sağa sola saçılıyordu. Kovasında yer alan sıkma aparatı da hiç de iyi sıkmıyordu. Bu yüzden parkeler sulu sulu kalıyordu.

Sonra bu seçenek apartman merdivenleri ya da banyolar, balkonlar gibi, sulu kalsa da pek önemi olmayacak yerlerde kullanılmaya başlandı. Evlerde titiz hanımlar yine el ile silmeye döndüler, bazıları da viledanın püsküllerini eliyle iyice sıkarak silmeye devam etti...

Ardından bence gerçekten büyük bir buluş olan moplar çıktı. Mopu hem iyi temizleme hem de hız açısından gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. Fazla sulu bırakmıyor, hem yerdeki hem halıların üzerindeki çer çöpü topluyor, hem de tek yıkamayla tüm pislikler akıp gidiyor. Kendim annem ve ablalarımı da sayarsak 10 tane kadar mop deneyimim oldu. Bunların iki çeşidi var, soldaki gibi iki silindir çubuk ile sıkılan ve sağdaki gibi katlanarak sıkılan.



Ben katlanarak sıkılanları önereceğim, diğerlerine göre daha iyi sıkıyor ve bir de alırken ünlü bir marka almanızı öneriyorum, birçok mopu sıkmaya çalışırken sopalarının yada aparatlarının kırılması nedeniyle çöpe attık. Oysa onlardan 5-6 tl pahalı olan iyi markalı bir mop çok uzun süre gidiyor, ben İstanbul'daki evimde 2 tane kırdıktan sonra aldığım üçüncü iyi markalı mopu iki senedir kullanıyorum ve uzun süre dayanacak gibi görünüyor. Üstelik ucundaki sünger de eskiyince yenilenebiliyor.

Bir diğer önereceğim seçenek de aşağıdaki seçenek, özel bir adı var mı bilmiyorum. Slovakya'da eşim önce aşağıdaki yer silme aparatını almış (ama kovasız), sonra evimizdeki alışkanlıktan dolayı mop almış ( o benden önce gelmişti, bir süre kendisi temizlik yapmıştı). Ben de gelince mopu pek kullanmadım çünkü burdaki iyi bir model değildi ve beni daha çok yoruyordu, elde silmeye başlamıştım. Bir gün dolapta bunu gördüm ve denedim.

Kesinlikle bayıldım, tüm evi 15 dakkada silebiliyorum, çok hızlı çok kolay ve pratik. Kovasının olduğunu buraya yazı yazmak için resim ararken gördüm, nasıl sıkıyor bilmiyorum. Ben bezini çıkarıp elimle yıkayıp, sıkıp takıyorum. Bir odaya en fazla iki kere yıkamam gerekiyor (bu bomboş halısız bir oda için söylediğim miktar, halının dışında kalan yerleri silmek için tek el yıkaması ile birkaç oda bile silebilirsiniz), o yüzden çok zorlayıcı değil elde yıkamak.

360 derece döndüğü için çok kolay siliniyor (mopta bu serbestlik yok, daha zorluyormuş o), bezini yıkadığımda kolayca temizleniyor, zor lekelerde bastırdığında hemen çıkıyor, bir de ince olduğu için çok alçak yerlere bile giriyor. Mesela buzdolabının altını bile (komple değil elbet, kenarlarını) silebiliyorum. Malesef mop kalın yapısından dolayı kıyı köşe ve eşyaların altlarına ulaşamıyor.

Bütün bu seçenekler doğrultusunda size uyan hangisinin olduğuna siz karar vereceksiniz. Benim son tecrübemden sonra bu ince paspaslar tercihim, üstelik kuru haliyle yerleri kuru da silebilirsiniz. Kuru haliyle silme günlük temizlik için ideal, şöyle çok toz görünen kısımları hemen alabilirsiniz.

8 comments:

  1. Püsküllüler saç bırakıyor evet çok sinir oluyorum.Çeyizime de ondan aldı annem.Napıcam bilmiyorum :S

    ReplyDelete
  2. merhaba,
    ben de ev temizliğin de yerleri mop'la temizliyorum.sizin de dediğiniz gibi,kaliteli markalardan daha iyi sonuç alınıyor.ben mop'dan inanılmaz derecede memnunum,hiç yorulmadan bütün evi temizlemek çok güzel...
    bloğunuz harikaaa,tebrik ederim...

    ReplyDelete
  3. Merhaba.
    Bu tarz birşey kullandınız mı acaba? Bu buharlı temizleyiciler çok ilgimi çekiyor ama nasıldır bilemiyorum.
    http://www.hepsiburada.com/Liste/kohleman-dampfmop-detarjanli-buharli-temizlik-makinesi/ProductDetails.aspx?productId=evkohlemandet&categoryId=153309&SKU=EVKOHLEMANDET#Gorseller

    ReplyDelete
  4. malesef kullanmadim ozellikleri cok hos gorunuyor ama

    ReplyDelete
  5. Merhaba ben birçok ürün denedim ve bu sonuncu oldu.Şimdi ise en iyi sonucu sizi temizlik zahmetinden kurtarıp zevk alabilmek için
    süper mucize mop ile sizleri tanıştırmak istiyoruz.TIK-TIK tıklayınız

    ReplyDelete
  6. Bende mob severlerdenim ama onu deterjanlıyamıyorum o çok sinir bozucu. Kvalara sığmıyr hep sade su kullanıyorum.

    ReplyDelete
  7. Arkadaşlar Petra'nın perla metal sopalı mop setini www.petrasepeti.com sitesinden kapıda ödemeli sipariş verdim süper bir ürün herkese tavsiye ederim...

    ReplyDelete
  8. En son verdiginz viledayi 5 senedir kullaniyorum .. kovasini kesjnlikle almanizi tavsiye ederim muthis pratik .. istediginiz deterjanli suyuda kovaya hazirlayabiliyorsunuz . Kesinlikle hem harika silniyor hemde zamandan tasarruf ediyorsunuz ;)

    ReplyDelete