29 October 2012

Kireç Lekelerine Sirke

Tencere çaydanlık cezve gibi eşyaların diplerinde biriken kireçleri çıkarmak için bir çok pahalı deterjan satılıyor. Oysa bunların hiç birine gerek yokmuş. Tek başına sirke bu iş için harika. Biraz sirke döküp bekleyin tamamen çıkacağını göreceksiniz.

Çok fazla miktarda kireç birikmiş ise, buna birkaç sefer sirke eklemeniz gerekebilir. Her seferinde bir tabaka azalacaktır. Ben mümkün olduğunca biriktirmeden, beyazlaşmaya başladığını gördükçe sirkeliyorum eşyalarımı.

Yine lavabo armatürlerindeki kireç lekeleri için sirkeyi kullanabilirsiniz. Ovma süngerine bira döküp ovun tertemiz olacak.

Sirkeyi buzdolabı temizleme amacıyla kullandığımı da daha önce burada yazmıştım. Yemeklerimize bile koyduğumuz için deterjanlarla kıyaslandığında ne kadar sağlıklı olduğu çok açık.

4 comments:

  1. Selam:)
    Çaydanlık dibine limon tuzu koyup kaynatınca da kirecin çıkmasında işe yarıyor:)
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  2. Çok çok güzel bir blog. Tebrik ediyorum.

    ReplyDelete
  3. Merhaba, kattle'ımın dibinde biriken kireçler için burda okuduktan sonra denedim 1 gün içinde sirke ile beklettim ve sonrasında içi pırıl pırıl oldu. Çok teşekkür ederim, çok güzel şeyler öğrendim blog'unuzdan :)

    ReplyDelete