24 September 2013

Pratik Krep Nasıl Yapılır


Siz krebi nasıl yapıyorsunuz bilmem ama iki hafta kadar önce annemle krep yapmaya girişmişken, zamanla annemin yönteminden epey yol alıp çok pratik hale geldiğimi farkettim. Annem ise yıllardır hala aynı yöntemle yapıyor. İtirazlarına rağmen benim yöntemimle yaptık ve sonucu o da çok beğendi, galiba bundan sonra öyle yapacak :) Belki benim gibi yapanlar vardır ama sizler için de bu harika pratik yöntemimi paylaşayım ;

Ben tüm malzemeleri yani süt, un, kabartma tozu, yumurta (bazı kişiler yumurta koymaz ama bebeğim bol vitaminli yesin diye) ve sıvıyağı (annem içine yağ koymaz pişirdikten sonra gözleme usulu sürer) rondoya koyar bir iki tırt yaparım. Ta taa krep hamuru hazır. Hiç başka kaba döküp de bulaşık çıkarmayın oradan doğru tavaya dökebilirsiniz. Eğer sizin rondonuz da benim gibi küçükse ve çok miktarda yapacağınız zaman yetmez diye düşünüyorsanız hiç dert etmeyin. Son krep pişedururken yine iki tırt ile bir kap daha hamur yaparsınız.

Bilindiği üzere krebi tavaya koyup, sağa sola eğerek tavaya yayıyoruz. Üzerinde gözenekler olmaya başladığında ben oldum tersimi çevir diyordur. Ben krebi havaya atıp döndürmekte gayet ustayım ama her nedense krep tavamdan ayrılmak istemez. Çatalın ucuyla bir dürtmek gerekiyor. Yeter bu kadar yapışıklık yeter biraz da öbür taraf nasiplensin sıcaklığından deyip, ayırıyorum. Sonra da hop diye döndürüyorum.

İçine yağ koymuş olduğum için yeniden yağlamaya gerek yok. Üstelik yağı az koyarsanız gayet hafif krepler yapabilirsiniz Ben yağsız yapıp yiyiyorum da diyebilirsiniz eyvallah ama yağsız pek de lezzetli olmaz söyleyeyim.

Annem pratik kreplerimi yiyince çok beğendi ve hiç farkı yok dedi. Böylece onu ve bu yazıyı okuyup da onun gibi yapanları tek tek yağ sürme derdinden kurtarmış oldum. Hadi yine iyisiniz :)

Kızıma ise çorba kaşığıyla bir ölçek koyarak, tavanın içinde 4-5 tane spotlar halinde minik krepler yapıyorum. Bu şekilde daha kolay tüketiyor.


No comments:

Post a Comment