11 June 2013

Buharlı Mop İle Temizlik

Bundan yaklaşık 7-8 ay önce buharlı temizleyicilere ilgi duymaya başlamıştım ve uzun araştırmalar sonucunda komple temizlik seti değil de sadece yer silmek için buharlı mop aldım. O sırada slovakyada yaşıyorduk, evim ufaktı (1+1, 50 m2) yeterli olacağını düşündüm. Bebeğim emeklemeye başladığı için buharlı mop ile tam hijyen sağlamayı amaçlıyordum.

Aldığım model piyasada bulabildiğim en ucuz modeldi ( tesco marketinin kendi ürünü) ancak sonradan daha pahalı moplardan farklı olmadığını gördüm.

Buharlı mopla yer silmeden önce elektrik süpürgesiyle iyice çekilmesi gerekiyor çünkü çöpleri toplamıyor. Başlarda hoşuma giden ve düzenli kullandığım alet, sonradan pratik gelmemeye başladı ve onunla silme aralıklarım uzadı. Fakat iki hafta önce taşındığımız yeni ülke ve evde kullanmaya başladım yeniden ve şu an iyi ki varmış diyorum. Yeni ev eskisine göre çok büyük ( üç katlı) , eğer mop olmasaydı nasıl temizlerdim bilemiyorum. Öncesinde muhtemelen ayakkabı ile gezilmiş olduğu için parkeleri buharlı mopla siliyorum ve her silişimde derinlerde kalmış kirler de çıkıyor ve kapkar bir bez elde ediyorum. Tamamen beyazlayana kadar devam edeceğim. Alan çok geniş olduğu için diğer yöntemlerle silmek oldukça zahmetli iken, buharlı mopla çok çabuk oluyor.

Biraz kullanımından bahsedeyim. Benim mopumun iki adet mikrofiber bezi var, gövde üzerine yer alan su tankı ise yaklaşık yarım kilo su alıyor. Bu su ile küçük evimin tamamını silebiliyordum. Birkaç saniye içinde ısınıyor ve buhar üflemeye başlıyor. Mikrofiber bezler bir süre sonra buhardan aşırı ıslak hale geliyor. Normalde çok hafif nemli kalıyorken ( ki sıcak olduğu için hemen kuruyor) bez ıslandığında biraz daha sulu kalıyor. Ancak yine de parkeler için risk oluşturacak derecede değil. Ben bu aşamaya geldiğinde çıkarıp ikinci bezi takıyorum. Zaten ıslanan bezin kirlendiği için de değişmesi gerekiyor ayrıca.

İki bez de kirlendiğinde çeşmenin altında sabunla yıkayıp elinle sıkarak yeniden takıp kullanıyorum.

Buharlı mop ile temizlikte su haznesine ayrıca deterjan eklenmiyor. Arada sırada biraz suya çamaşır suyu kattığım da oldu ama genelde sadece suyu tercih ediyorum. Buharın gücü temizlik için yeterli oluyor.

7 comments:

  1. Makinanın su haznesine değil fakat bir fıs fıs spreyin içine koyduğum yüzey temizleyicisini yere sıkıp üzerinden mop yapıyorum. Mis gibi kokuyor. Aklınızda olsun :)

    ReplyDelete
  2. Merhaba gece bende Buharlı temizlik makinası almak istiyorum.sen hangi markayı kullanıyorsun?ve önerebileceğin başka markalar var mı?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malesef benimki tr de yok araştırmalarım sonucunda en iyisinin karcher oldugunu duydum ama pahalı. Bundan başka fakir ve son zamanlarda beko ve arceliğin makineleri çıktı. Bence bu seçim ne tür temizlikte kullanmayı amaçladığın ile doğru orantılı. Günlük yer silme ve diğer temizlikler için ucuz olan yeterli bekonun hem yedek parca bulunabileceği dolayısıyla iyi ve yeterli olduğunu okudum

      Delete
  3. Teşekkürler GeCe beko yü araştıracağım.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Mavi Bahçe bende mop istiyorum,araştırmanızı yaptıysanız benimlede paylaşırmısınız:) meltemtumay36@gmail.com

      Delete
  4. paylaşım için teşekküler! temizliğin hiç bu kadar kolay ve rahat olduğunu düşünmemiştim :)

    ReplyDelete