28 October 2014

Pratik Gömlek Ütüleme


Gömlek ütülemek en uğraştırıcı işlerden biridir. Ancak şimdi sizlere, sıradan malzemelerle (yani ekstra özellikli ütüler olmadan) hızlı bir şekilde nasıl ütüleyeceğinizi anlatmak istiyorum. Ben yıllardır böyle yapıyorum.

Başlamadan önce vurgulamak gerekir ki bu yöntem mümkün olduğunca düz modelli gömlekler için iyi sonuç verir. Oturtmalı, büzgülü kadın gömleklerinde zor olabilir. Erkek gömleklerinde ve düz hatlı kadın gömleklerinde rahatlıkla uygulanabilir. Zaten biz kadınlar en çok erkek gömleği ütülüyoruz değil mi? :)

Önce boğazdaki ilk düğme hariç tüm düğmeleri ilikliyoruz. Ön tarafı üste gelecek şekilde düzgünce ütü masasına seriyoruz. Aynı tişört ütüler gibi ütüleyeceğiz gömleği, sadece bir kaç püf noktası var.

Gövdenin kenar dikişlerinden düzgünce katlanmış olmalı. Gömleğin etek ucuna yakın yerden, kenardan ortaya doğru ütülemeye başlayın. Her iki kenardan ortaya doğru ütüleyerek yukarıya doğru çıkın. Düğmelerin olduğu sırayı en son üstten geçeceğiz.

Düzgün şekilde serilmiş halde bu sefer göğüs ve omuzları da ütüleyin. En son düğmeli şeridi bol buhar basarak ütüleyin. Düğmenin altındaki kısımda katlanmış yerler varsa ütülerken düzeltin.

Sıra geldi kollara, kolları da düzgünce sererek, alt dikiş çizgisini tam katlayıp, dikişten yukarı doğru ütüleyin. Tüm kolboyunca buna dikkat edin ki, kolun üstüne gelecek olan kat izi yamuk olmasın. Bilekleri yine katlı şekilde bol buharla ütüleyin. Her iki kolu bu şekilde yaptıktan sonra terslerini çevirip bir kez de bu taraftan ütüleyin.

Gövdenin arkasını ütülemek için de gömleği ters çevirin ve düzgünce serip ( yamuk olursa ön kısmında bozulma olur) ütüleyin. 

En son yakayı açarak ütüleyin, gerekirse bir iki düğme açabilirsiniz.

8 comments:

  1. tam ihtiyacım olan şey..nolur resimlerle tekrar güncelleyin yazınızı..benim için daha anlaşılır daha faydalı olur..özellikle kollar beni bitiriyor..çizgi olmasın diye canım çıkıyor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yazmaya çalışırım ancak hiç çizgi olmaması imkansız illa ki tek çizgi olur kollarda, hazır gömleklerde bile vardır. Yoksa da ben çizgili yapıyorum doğrusu o kadar uğraşamam

      Delete
    2. çift çizgi demek istemiştim.. :)))

      Delete
  2. çok güzel anlatmışsın. evlendikten sonra bende gömlek ütüleme uzmanı oldum ütüleye ütüleye...

    ReplyDelete
  3. Aslında bazı gömlekler var pamuklu (yani kaliteli) olmasına rağmen kolay ütüleniyor ve diğer gömleklere göre daha zor kırışıyor. Eşim artık bütün gömlek alırken buna dikkat ediyor, daha doğrusu www.beylord.com diye bir site var oradan alıyor. Gerçekten de diğer gömleklerine göre daha kolay ütüleniyor.

    ReplyDelete
  4. Blogunuzu çok beğendim ve takibe aldım, beklerim. mutlugunlugum.blogspot.com.tr

    ReplyDelete
  5. neden artık yazmıyorsunuz?çok faydalı idiniz,instagrama mı geçtiniz siz de?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba ilginize teşekkür ederim kişisel blogum GeCe'de yazıyorum ama burayı ihmal ettim. Bebeğim var iki aylık pek vakit bulamıyorum bu aralar :)

      Delete