28 October 2013

Havanda Sarımsak Dövmenin de bir Adabı var

Biraz önce bloğun eski yazılarına göz atıyordum ve bir yorumda bu ayrıntıyı gördüm, yorum olarak kalmasın bir post olsun istedim. 

Çocukluğumdan beri hatırladığım bir anı, bizim evde sarımsak dövme işi daima babama aittir. Taa o zamanlar bize öğretmişti önce biraz tuz koyacaksın sonra döveceksin diye. Bu yöntem benim için öyle olağan bir şey ki herkesin uygulamadığı aklımın ucundan geçmezdi.

Bir kaç yıl önce fakültede profesör danışmanım (yemek yapan biri ayrıca) bir sohbet esnasında sarımsakları dövmenin kolay bir yolunu bulduğunu söylemişti. Tuz eklemek. E nasıl yani bilmiyor muymuş diye şok olmuştum. 60 yaşına yakın adam bilmiyormuş demek ki.

İşte bu yüzden yazayım belki bu bilgiyi kaçıranlar vardır. Sarımsakları tuz ile rahatça dövebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment