06 November 2013

Mutfak Dolaplarindaki Yag Lekelerini Cikarmak

Mutfak dolaplarinin ozellikle aspiratore yakin bolumlerinde ve ust dolaplarin alt kisminda cok fazla yag spotlari birikir. Normalde cok dikkat cekmeyen bu bolge basinizi egip baktiginizda sizi soka sokabilir :) Boyle cok sayida sari-turuncu renkte noktalar olusmussa bunu temizlemek hic kolay degil.

Ben yillarca her turlu yolu denedim. yag cozuculer, ovucular hic biri kolay degil. Sonunda cikariyorlar ama benim yontemim kadar hizli olmuyor.

Ben bu lekeleri top seklinde olan bulasik teli ile cikariyorum. Ancak oncesinde hic su surmeyeceksiniz, hem tel hem de yuzey tamamen kuru olmali. Teli hafifce surtun ve tum lekeler kolayca kazinmis olacak, bittikten sonra islak bezle soyle bir silin tamam.

Bu yontemi bu sekilde yaglanmis her yerde kullanabilirsiniz ama cizilmeyecegine dikkat etmek lazim. Genelde mutfak dolaplarinin govdeleri kapaklarindan farkli olur ve mdf veya sunta kaplama denilen bir malzemeden yapilmis olur. Bu malzeme telden etkilenmiyor. Eger dolap kapaklariniz da boyle cizilmeyen malzeme ise (parlak laminat kapaklar uygun olmayacaktir) kapaklari da telleyebilirsiniz.

Deneyin bakin sasiracaksiniz

No comments:

Post a Comment